top banner image
 
 
 

Utlandshantering

Har ni anställda som är på utlandstjänstgöring (expatriater) och/eller anställda i Sverige (impatriater) som intjänar pensionsförmåner i sitt hemland? 

Då är ni säkert medvetna om att den administrativa hantering kan vara både snårig och tidskrävande. Att hitta och tolka regelverk som styr hanteringen kan vara komplicerat.

En stor del av hanteringen är helt manuell vilket kräver både noggrannhet och uppföljning.

Omfattas anställd av svenska förmåner? Ska anställd vara undantagen från Collectum? Hur ska vi beräkna den pensionsmedförande lönen när anställd är utsänd och när den kommer hem? Hur ser kontaktvägarna ut? Vem ska omfattas av TGL? Frågorna är många…

 

Vad kan IDUR hjälpa till med?

Med gedigen kunskap och erfarenhet kan vi spara tid och pengar åt arbetsgivaren genom erbjuda,

Outsourcing av hela eller delar av processen.

Vi går tillsammans igenom vilka processer ni har och ni bestämmer sedan hur mycket av processen ni vill outsourca till oss.

  

Kunskapsstöd i specifika frågor.

Har ni ärenden där ni behöver extra kompetens kan ni alltid höra av er till oss.

 

Läs mer om vad Alecta och Collectum säger om utlandstjänstgöring.

Utlandstjänstgöring Alecta

Utlandstjänstgöring Collectum

Är ni intresserade av våra tjänster, eller har ni frågor?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi er.

Ja tack, jag vill ta emot IDURs nyhetsbrev, information om tjänster och inbjudningar.

Jag är informerad om att jag kan läsa mer om hur Idur behandlar mina personuppgifter i Azets integritetspolicy. Jag kan när som helst göra ändringar i min prenumeration eller avprenumerera från kommunikation från IDUR.