SAS AB säkerställer kvaliteten på pensionsadministrationen med IDUR Information AB
Outsourcingleverantören av pensionsadministration, IDUR Information AB, har vunnit en affär med SAS AB. IDUR Information AB kommer att utgöra delar av SAS ABs pensionsavdelning med ansvar för pensionsadministration och pensionsanalys.
Under oktober månad gick SAS ut i en upphandling. Bolaget efterfrågade en outsourcingleverantör gällande pensionsadministration, analys samt bokföring och samfakturering av tjänstepension. Valet föll på IDUR.
Vi på IDUR är glada att SAS ger oss detta förtroende efter en omfattande upphandling i konkurrens av flera aktörer på marknaden. Med vår erfarenhet har vi en god förståelse och kunskap om vilka krav och behov som finns. Vi hanterar omkring 100 000 pensionsavsättningar per månad för en mängd kunder, vilket kommer att ge SAS en proaktiv partner.
IDUR kommer att utgöra delar av SAS pensionsfunktion, med ansvar för pensionsadministration, pensionsanalys, samfakturering/bokföring pension.
– Med IDUR etablerar vi en relation som bygger på ett proaktivt partnerskap. Tillsammans kommer vi att arbeta med ständiga förbättringar av pensionsadministrationsprocesserna och säkerställa att SAS Group Sveriges pensionsavsättningar noga kontrolleras, säger Ylva Zachrisson, Head of Pension & Benefits på SAS.
För mer information, kontakta
Per Hjalmarö, VD IDUR Information AB, +46 703-474451, per.hjalmaro@idur.se
Ylva Zachrisson, Head of Pension & Benefits SAS AB +46 8 797 00 00
IDUR Information AB är en av Sveriges ledande outsourcingleverantörer av pensionsadministration, pensionsanalys/revision, bokföring/samfakturering av pension samt konsulttjänster inom pensionsområdet. IDUR ägs av Azets, ledande outsourcingleverantör i Norden inom ekonomi, lön och HR. I Sverige finns IDUR i Stockholm, Täby med 21 anställda.